הח"כים החרדים ממשיכים להסתער: תקצוב מוסדות ללא ליבה • בנט: "לא יהיה"

    איתי גדסי | צילום: דוד זר 2 Comment on הח"כים החרדים ממשיכים להסתער: תקצוב מוסדות ללא ליבה • בנט: "לא יהיה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנציגים החרדים בכנסת ממשיכים לממש את הסעיפים הרבים שנחתמו בהסכם הקואליציוני ביניהם לבין מפלגת הליכוד, ולאחר שהם מחקו כל חלקה מממשלת לפיד – הליכוד – הגיע התור של לימודי הליבה.

    מפלגות ש"ס ויהדות התורה מתכוונים להגיש הצעת חוק לביטול ההגבלות על תיקצוב מוסדות חרדיים שלא מלמדים ליבה.

    מי שהעלה לכותרות הבוקר את הנושא הוא אסף ליברמן מ'גלי צה"ל' שצייץ בטוויטר את הדברים הבאים, "לימודי הליבה – הסוף: אנחנו מדווחים הבוקר לראשונה על הכוונה לבטל את החוק שמחייב חרדים בלימודי מתמטיקה ואנגלית".

    שני הקריטריונים המרכזיים שנקבעו בממשלה הקודמת על ידי השרים שי פירון ויאיר לפיד, היו לימודי הליבה כמו מתמטיקה, אנגלית ומדעים, וכן מניעת הפליה בקבלה למוסדות הלימוד בין מזרחים לאשכנזים. כעת מתכוונות המפלגות החרדיות להגיש הצעת חוק שתבטל את חיוב הליבה בתמורה לתקצוב.

    על פי הדיווח בגלי צה"ל, בהצעת החוק החדשה שמובילים הח"כים החרדים ותעלה לוועדת השרים לחקיקה, מוצע לבטל את הקריטריונים ולאפשר לשר החינוך להחליט לבד ועל פי שיקול דעתו, איזה מוסד יתוקצב ואיזה לא.

    מי שראה את דבריו של ליברמן הוא שר החינוך נפתלי בנט שהגיב על הדברים בטוויטר: "לא מכיר, ולא יהיה".

    יצוין, כי מדובר בחלק מההסכמים הקואליציוניים בין המפלגות החרדיות לליכוד בהקמת הממשלה. כך שאין סיבה שלא יקויים ככתבו וכלשונו. כנראה ששר החינוך בנט לא קרא את ההסכמים הקואליציוניים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בס"ד

      יש כאן עיוות של ליברמן ובנט שבמכוון מוכרים לוקשים ושקרים
      והתקשורת החרדית קונה אותה בשתי ידיים
      רוב התקצוב שנעשק מהחינוך החרדי מתיחס דווקא למוסדות המוכש"ר שהם רוב המוסדות שועוד איך לומדים ליבה, לומדים מתמתיקה ואנגלית ברמה הכי גבוה ומצילים את הכבוד הלאומי של ישראל שנמצא בשפל במבחניע פיזה
      אלא שבנט לא רוצה מתמתיקה הוא רוצה שאופי התכנים יהיו לאומיים ולחנך מחדש את הציבור החרדי מגיל 0
      באשר למוסדות הפטור כל הדרישה בסך הכל שהחוקים והתקנות המחייבים תשלום 55% יגלמו 55% באמת 55% ולא בנתונים כוזבים
      ובנוסף שהפקידים בשליחות בנט יפסיקו להתעלל עם נוהל תקצוב ונוהל איתנות פיננסית במנהלי המוסדות בכדי להוביל לקריסתם
      בנוט ופקידיו מתיחסים לציבור החרדי כמו אוייבים וגרוע מכך
      עשרות המפקחים והמפקחות שנשלחו לרדות במוסדות בהחרדים מסתובבים רק בחינוך החרדי ובחינוך הערבי ובשאר מוסדות המוכש"ר (החילוניים) אין להם דריסת רגל כפי שהתריע לאחרונה מבקר המדינה
      יש כאן נסיון של בנט להלך אימים על החכי"ם החרדים דרך השחרתם בתקשורת
      והחכי"ם החרדים צריכים לא להרתע להשיב מלחמה שערה כנגד נפתלי בנט המתנחל המשיחי (שיורה מטאפורית לראש הממשלה בין העיניים) ולהציג אותו במערומיו כפי שהוא לעיני כל!

    2. 1

      למרות שחשבתם שהציבור הדתי הצביע כולו לנםתלי בנט-טעיתם. אני התנגדתי וכל חבריי בוגרי הישיבה ידענו שהוא שונא אברכים ומענין אותו להיות נציג הציבור הכללי . וכל ענין הבית היהודי זה קרש קפיצה ולכן הוא מצפצף על הרבנים וכאילו דואג להתיישבות ובפועל כלל אני לא יודע מתי הוא היה בחברון אפילו לשבת . אחת… בקיצור אני וחבריי נמשיך להגיע להפגנות בכיכר השבת לשמור על חיזוק עולם התורה והישיבות.